KJØPSBETINGELSER

Disse kjøpsbetingelsene gjelder for alt salg fra vidunderlig.no. Kjøpsbetingelsene, sammen med din bestilling og ordrebekreftelse, utgjør til sammen avtalen mellom deg som kunde og vidunderlig.no.

Les derfor gjennom våre kjøpsbetingelser. 

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Vidunderlig og deg som kunde. Du må være fylt 18 år for å handle fra Vidunderlig sin nettbutikk.


Firmaopplysninger
Firmanavn: Vidunderlig
Organisasjonsnummer: NO 990 117 063 MVA
Post-og besøksadresse: Kjerkgata 27, 7374 Røros
Telefon: 90 10 66 19  (Mandag – fredag: 08:00 – 20:00)
Epost: post@vidunderlig.no eller vårt kontaktskjema

 

Registrering
For å handle i nettbutikken må du registrere deg som kunde. Konto opprettes under Min konto, eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Når du handler er epost og mobilnummer obligatorisk.

 

Bestilling
Når vi mottar din bestilling, bekrefter vi ordren og du får automatisk tilsendt en ordrebekreftelse. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen og undersøk at den stemmer med bestillingen. Hvis noe ikke stemmer, ta kontakt med oss enten via epost eller telefon, så løser vi problemet.
Vi tar forbehold om at enkelte varer kan være utsolgt, selv om de står som tilgjengelige i nettbutikken.

 


Vi tar forbehold om mulige skrivefeil.
Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra vidunderlig.no sin side,kan dette endres uten unntak, dersom kunden blir gjort oppmerksom om forholdet på forhånd og innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget.


Alle våre størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke Vidunderlig klandres for ditt valg av størrelse.

 

Betalingsløsning
Vår nettbutikk benytter betalingsløsning fra Stripe, og du kan betale med Visa og MasterCard,vi benytter oss av 3D Secure som er en sikkerhetsstandard laget av VISA og Mastercard for betalinger over internett. Overføringen skjer med sikker SSL-kryptering. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kortopplysninger når den sendes fra nettbutikken til betalingsleverandøren. Hos oss er det 100% trygt å handle.



Frakt og levering
Alle pakker blir sendt med Posten/Bring. Leveringstid er normalt 2-5 virkedager, avhengig av hvor i landet pakken skal leveres. Med antall dager, menes virkedager. Vi sender kun til norske adresser. 

Vi holder stengt på søndager og helligdager, og  leveringstiden vil da være noe lengre.  
Vi tar forbehold om at det av og til kan bli  forsinkelser i perioder med salg og andre arrangementer, og under ferieavvikling. Dette vil informeres om på våre sider i perioder det gjelder.
Vi forbeholder oss retten til å avvike oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.
Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft.

 

Varer fra Vidunderlig sendes som brevpost, og koster kr. 55,-

Forsendelsen er ikke forsikret og uten sporingsnummer.
Vidunderlig tar ikke ansvar for pakken om den skulle bli borte i posten ved denne leveringsmetoden.

 


Bytte/angrerett
Dersom du skulle angre kjøpet har du selvfølgelig full returrett. Forutsetningen for retur er at du returnerer varene innen 14 dager fra du mottok leveringen og ikke har brukt, vasket eller skadet varene.
NB! Det eneste du ikke kan returnere er underdeler som truser, strømper, strømpebukser, sokker o.l produkter, -dette av hyigeniske årsaker. Badetøy kan byttes/returneres= de har beskyttelsestape.
NB! Merkelapper, beskyttelsesplast på badetøy o.l. MÅ sitte på varene ved retur.
Send oss en mail til post@vidunderlig.no i forkant om du ønsker å bytte til annen størrelse eller annen vare.
Dette så vi kan reservere varen, for å unngå at den blir utsolgt i mellomtiden.
Ved retur ta kontakt med oss per mail eller tlf.
Har du spørsmål ang bytting er du velkommen til å kontakte oss enten på mail: post@vidunderlig.no eller tlf: 90106619

 

Vi forholder oss til Forbrukerombudets standard betingelser for netthandel.
For å benytte deg av bytte-, retur er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varene returneres til kunde med et gebyrfrakt på 79 kroner. Returfrakt betales av kunden. Ved uavhentede pakker, forbeholder vi oss retten til å belaste deg for kostnadene, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-)samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp.
På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Dette betyr at du som kunde er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar den.


Reklamasjon
Ved mottakelse av varen må du som kunde inspisere denne, og reklamere skriftlig eventuelle feil eller mangler samt returskjema. Ved fabrikasjonsfeil, eller svakheter på sømmer og lignende har vi 6 mnd garanti på våre varer. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på epost, for å dokumentere hva som er problemet med varen, sammen med 3 bilder av det ødelagte produktet; to nærbilder som viser fabrikasjonsfeilen/problemet med produktet, og ett oversiktsbilde. OBS! Dersom vaskeanvisning ikke er fulgt, varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 6 mnd bort. Vi tar heller ikke ansvar for pynt og stener som følger med på enkelte produkter. Ta vare på kvittering eller ordrebekreftelse fra kjøpet ditt, da du kan bli bedt om å fremvise kvittering eller ordrebekreftelse ved behandling av en reklamasjon. Dersom du ikke har kvittering eller ordrebekreftelse som dokumenterer når produktet er kjøpt, og at det er handlet i vår butikk, kan reklamasjonen bli avvist.
Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende deg riktig vare, gitt at den fremdeles er på lager.
Vi tar forbehold om at varen kan være utsolgt.